Comercianţii cu amănuntul se pregătesc pentru un sezon mixt de sărbători în acest an, înainte de Vinerea Neagră şi Crăciun, marcat de vigilenţa consumatorilor care îşi ţin cheltuielile sub control şi compară vigilent preţurile pe telefoanele lor mobile pentru a căuta cele mai bune oferte la îmbrăcăminte, electronice şi jucării, transmite Reuters.
Pe acest fundal, Walmart şi-a crescut ţinte anuale de vânzări şi profit în această săptămână şi a spus că majoritatea clienţilor săi îşi menţin planurile de vacanţă, în mijlocul unui an electoral.
Walmart a reuşit să câştige cotă de piaţă, deoarece preţurile sale ultra-scăzute la alimente şi o gamă largă de bunuri discreţionare atrag gospodăriile cu venituri mai mari în supermagazinele sale.
28 noiembrie - Profit Financial.Forum
Pe de altă parte, previziunile rivalului Target pentru trimestrul care include sărbătorile au fost semnificativ reduse, directorii spunând că cererea rămâne slabă pentru articole cu marjă mai mare, cum ar fi bunuri pentru casă şi electronice. Acţiunile Target au scăzut miercuri cu peste 21%, în urma informaţiilor.
În ciuda unei reduceri a dobânzii de referinţă de către Rezerva Federală a SUA, prima în patru ani, cheltuielile consumatorilor pentru articole neesenţiale au rămas modeste, iar analiştii din industrie se aşteaptă la un sezon de cumpărături de sărbători dominat de discounturi.
Pe ansamblu, cumpărăturile de sărbători vor creşte în cel mai lent ritm din ultimii şase ani, potrivit rapoartelor separate ale Federaţiei Naţionale de Retail şi Deloitte.
Anul acesta, sunt doar 26 de zile între Vinerea Neagră – care a marcat în mod tradiţional începutul perioadei de cumpărături de sărbători şi Crăciun, comparativ cu 31 de zile anul trecut.
În pofida unui număr mai mic de zile pentru cumpărături, un record de 183,4 milioane de oameni intenţionează să facă cumpărături în magazine şi online de Ziua Recunoştinţei până în Cyber Monday din acest an, în creştere faţă de 182 de milioane de cumpărători anul trecut, potrivit NRF.
”Al patrulea trimestru va fi distractiv de urmărit. Şi calendarul nu este preferatul nostru, cu mai puţine zile între Ziua Recunoştinţei şi Crăciun. Şi bănuiesc că atunci când vor fi spuse şi făcute toate acestea, va fi similar cu tipul de impuls pe care l-am văzut în primele trei trimestre”, a declarat CEO-ul Walmart, Doug McMillon, la un apel post-venituri de marţi.
Calendarul mai scurt i-a determinat pe comercianţii să încerce să creeze o anumită cerere la începutul anului, oferind reduceri mai mari încă din iulie, în jurul sezonului de cumpărături pentru revenirea la şcoală a elevilor.
Consumatorii Gen-Z, care fac cumpărături mai confortabile pe telefoane, conduc o schimbare către cheltuielile mobile şi probabil că vor influenţa familiile să facă acelaşi lucru în timpul sărbătorilor, a declarat Minkyung Kim, profesor asistent de marketing la Tepper School of Business de la Universitatea Carnegie Mellon.
Se preconizează că compărăturile prin telefoane mobile vor reprezenta 53% din cheltuielile online din noiembrie până în decembrie, atingând un total de aproximativ 128,1 miliarde de dolari, conform unei previziuni de la Adobe Analytics, care măsoară tranzacţiile online ale consumatorilor de la 5.000 de magazine.
Creşterea cheltuielilor online este aşteptată să crească la 8,4%, de la 4,9% anul trecut, conform previziunilor Adobe, iar creşterea cheltuielilor mobile va creşte cu 12%.
Influencerii care promovează mărcile pe reţelele sociale au jucat un rol esenţial în modelarea sentimentului consumatorilor şi a modelelor de cumpărături.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.